29-05-07

Multicultuur een verrijking?

Meer en meer wordt Europa verdeeld tussen aanhangers van een multicultureel Europa en tegenstanders van een dergelijk Europa.
De tegenstanders maken zich zorgen over de wending die de multiculturele samenleving aanneemt en vooral de vrees voor het moslimfundamentalisme dat overal in onze steden opduikt.
Voorstanders noemen hen ‘bange blanke man’, meestal bij gebrek aan andere gefundeerde antwoorden.
Geeft die ‘bange blanke man’ niet op en beweert hij niet bang, maar het beu te zijn, dan wordt hij plots een fascist en racist. Want, zo zeggen de multicultuur aanbidders, Vlaanderen is al heel lang een gemengde cultuur met invloeden van overal.

En dat klopt!
Wij leven in een Vlaanderen dat ooit een historisch gegroeide en rijke Europese mengcultuur bezat en in deze unieke positie onze kunst, cultuur en intellectuele rijkdom sinds de middeleeuwen tot iets unieks heeft gemaakt. Maar het bleef een rijke Europese cultuur.


Nooit heb ik ergens gelezen dat er ooit in Vlaanderen een ‘rijke moslimcultuur’ heeft bestaan die een meerwaarde zou hebben geleverd aan onze beschaving.
Zelfs niet in Spanje, ook al wil men ons dat zo graag laten geloven.
Integendeel hebben onze voorvaderen er alles aan gedaan om deze cultuur terug te dringen tot achter de grenzen van Europa.
Desondanks krijgt nu net die cultuur, via het vreemdelingenstemrecht en het gemakkelijk verkrijgen van onze nationaliteit, een zeer belangrijke invloed op ons beleid.
Onze eigen ontvoogdingsstrijd tegenover Franstalig België is nog niet ten einde en opnieuw dringt men ons een cultuur op waaraan wij ons alweer zonder morren moeten aanpassen.

Het is jammer dat mensen die jonger zijn dan dertig niet weten dat sommige huidige zeer fundamentalistische moslimlanden amper 30 à 40 jaar geleden tamelijk Westers waren. En dat het niet allemaal begon door de oorlog in Irak of het optreden van Israël, maar wel door de terugkeer van de naar Frankrijk verbannen Ayatollah Khomeini in Iran.

Hoe kan men spreken over een ‘verrijking’ wanneer men weet dat 30 à 40 jaar geleden vrouwen in Marokko rondliepen in minirokjes en nu in ons land gehuld zijn in woestijnkledij?

Ik heb er gewoond, dus ik weet waarover ik spreek. Bovendien vertelde Anissa Temsamani tijdens een interview in Humo hetzelfde. Zij kwam in de jaren ’60 samen met haar moeder naar België. Haar moeder was toen gekleed in minirok met hoge plateauschoenen. Nu loopt ze in lange kleren en gesluierd rond. Dat noem ik geen verrijking maar een achteruitgang naar de vroege middeleeuwen. Dat noem ik geen integratie maar fundamentalisme. Dat noem ik geen vrijheid maar onderdrukking met steun van de Westerse tolerantie tegenover de onderdrukkers.

Binnenkort is het weer vakantie. Hoeveel verwesterde moslimmeisjes zullen weer verplicht worden te trouwen met een achterlijke uit het thuisland? Hoeveel meisjes zullen niet terug naar school gaan na de vakantie omdat ze in het thuisland worden opgesloten bij familieleden om ze te ‘heropvoeden’? Hoeveel meisjes zal men weer verminken door het gruwelijke gebruik van de besnijdenis?
Mag iedereen zijn eigen cultuur beleven ook al foltert men een aanzienlijk deel (natuurlijk altijd meisjes) van deze gemeenschap? Voor mij niet!

Mijn moeder , haar moeder en haar moeder daarvoor hebben niet een eeuwenlange strijd gestreden voor gelijke rechten om dezelfde achterstand terug binnen te halen via de ‘snel-Belgwet’ en de ‘gezinshereniging’.

Socialisten hebben vroeger het stemrecht voor vrouwen tegengehouden, nu willen ze de vrouwen van de ‘nieuwe Vlamingen’ weer in het achtergestelde hokje duwen en daartegen zal ik mij met alle macht blijven verzetten.
We zouden al kunnen beginnen met na te gaan hoeveel moslimmeisjes niet terugkomen na de schoolvakantie. Ze hebben dan wel allemaal nog de Marokkaanse of Turkse nationaliteit, maar ze hebben ook de Belgische nationaliteit dat een onderzoek mogelijk maakt.

Ik vrees alleen dat de ‘echte’ racisten niet bij ons zitten, maar wel bij de traditionele partijen van links, die de vreemdelingen wel als kiesvee misbruiken, maar zich verder weinig aantrekken over wat er in die gemeenschap gebeurt.



europe_geant

23:36 Gepost door Janice Laureyssens in Algemeen | Permalink |  Facebook |

Commentaren

Zopas het debat gezien Van Bellinghen-Morel. De arme zwarte had weinig in te brengen tegen haar argumenten. "De werkloosheid onder moslims is zo groot dat we ook de kopvodden een kans moeten geven" probeerde de sukkelaar. Met het antwoord "als zij zo vrank zijn om met een kopvod te provoceren, zijn de werkgevers ook zo vrij om dan maar weer een Poolse in de plaats te nemen" kon de naieve neger terug huiswaarts. Was zijn voornaam nu Wouter of Mohammed?

Gepost door: Jef | 30-05-07

Misschien bedoelen ze het letterlijk: verrijking...Ja,want wie wordt er vooral rijker van de multiculturele samenleving?De patroons ,het groot-kapitaal...Goedkope arbeidskrachten en ze verhogen het aanbod van arbeiders zodat de prijs(het loon)daalt...Ze dumpen ze in ghetto's terwijl ze zelf in beveiligde villawijken wonen.En diegene die met werkloosheid uit de boot valt die moet de gemeenschap maar onderhouden.En intussen worden de mensen verdeelt met een nieuwe klassestrijd; die van autochtonen en allochtonen...En dan kunnen ze een politiestaat van het land maken,totale controle.En als ze nog teveel verlies maken ondanks alles dan sluiten ze hun fabrieken hier en zetten ze waar onze autochtonen vandaan komen,bijna gratis werkkrachten...en
Het kapitaal ,Janice, vergiftigt alles en kent geen volkseigenheid enkel winst...

Gepost door: Tiberius | 30-05-07

Dat klopt niet helemaal. Dat klopt niet helemaal, Tiberius. Wij hebben ook heel lang een Marokkaanse werknemer in dienst gehad en hij verdiende hetzelfde loon als de anderen. Dat is gewoon wettelijk vastgelegd en voor zover ik weet is elke werkgever aangesloten bij een sociaal secretariaat die alles uitrekenen wat met lonen e.d. te maken heeft.

Gepost door: Janice | 30-05-07

PVDA'er Tiberius zit me dunkt op het verkeerde blog...Probeer Indymedia eens...

Gepost door: Jef | 30-05-07

DE LOMPE SOCIALIST Ik vraag me af of den tradionele doorsnee socialist zo lomp kan blijven om voor die prullen te gaan stemmen...ze zien toch ook het verschil tussen onze maatschappij en de Islamitische...onze vooruitgang en hunne achterstand...wij hebben alles en zij hebben niks ,behalve een Koran en een groot bakkes....niet moeilijk dat ze naar hier komen ,lekker genieten van onze sociale verworvenheden...het heeft allemaal te maken met hunne godsdienst...Allah kan dan wel groot zijn ...maar als ze eerlijk voor zichzelf zijn is den "dop" het "kindergeld" de "ziekenkas" toch een pak groter dan hunne Allah want daar moeten ze niks van verwachten...ook niet van hun broeders in het midden Oosten...die naar het geld stinken van de olie...aanslagen tegen het westen financieren om de greep op die cultuur , door de eeuwen heen opgebouwd door onze voorouders...in te palmen zogezegd om Allah te behagen....een groot deel zit al hier en kweken zoals de pest...om het nog wat te versnellen ...de gezinshereniging om hun invloed nog wat te vergroten..snel Belg wet..zodat ze lekker mee kunnen draaien in de politiek..vandaag kopvodden morgen burka's en ........TIBERIUS...ze plaatsen in Ghetto's ...niks van ! ze maken van onze vroeger volkse wijken ..ghetto's ze hokken bijeen kopen huizen op, vooral van mensen die er gaan lopen en zorgen ervoor dat de politie angst heeft om daar toezicht op uit te oefenen...is er dan toch een moedige bij een bepaalde commissaris dan wordt hij politiek vermoord, want het was een vuile racist...en zo tast die kanker onze samenleving aan ...ze hebben niks... dus afpakken ....en dan komt een TIBERIUS wat lullen over grootkapitalisten en een politiestaat...vergeten TIB...dat jullie samenhokte met den Abou cha cha...de man die onze politie eens ging controleren ...als ge dan toch absoluut het Grootkapitaal wilt aanpakken ga dan naar de Oliesheiks en maakt daar van uw oren met uw efteling partijtje...daar zit de toekomst van Eurabia......wij het VB en andere rechtse krachten gaan proberen er iets aan te doen ...de democratie redden...de Islam een halt toeroepen...zodat pvda het groot bakkes kan blijven roeren

Gepost door: Rene | 30-05-07

Er is hoop Duizend 'witte' Polen per maand naar Vlaanderen
In de voorbije twaalf maanden hebben de Vlaamse bedrijven 14.209 "nieuwe Europeanen" - zeg maar: Polen - aangeworven voor de invulling van knelpuntberoepen.

Maar de meeste belandden in de seizoensarbeid. Dat berichten De Standaard, Het Nieuwsblad en Het Volk woensdag.

(belga) - De kranten halen de meest recente cijfers van de Vlaamse administratie over de verlening van arbeidsvergunningen aan de "nieuwe" Europeanen aan. De cijfers slaan op de periode van mei 2006 tot mei 2007. Het gaat om gemiddeld 1.184 arbeidsmigranten per maand.

Sinds 1 juni vorig jaar kunnen Belgische bedrijven gebruik maken van een versnelde procedure (in vijf werkdagen) voor het verkrijgen van een arbeidsvergunning voor arbeiders uit bijvoorbeeld Polen of Hongarije. Ze mogen die nieuwe arbeidsmigranten alleen inzetten voor de invulling van knelpuntberoepen, waarvoor er te weinig (geschikte) kandidaat-werkzoekenden gevonden worden in eigen land.

In Vlaanderen gaat het om 112 knelpuntberoepen, waarvan een groot deel in de bouwnijverheid. Maar het overgrote deel van de 14.209 "nieuwkomers" komt in de seizoensarbeid in de land- en tuinbouw terecht: 10.452 om precies te zijn, of 73,5 procent. De bouwberoepen klokten af op 2.138 arbeidskaarten, of 15 procent.

07:53 - 30/05/2007
Copyright © Tijd.be

Gepost door: Roland | 30-05-07

EIGEN VOLK EERST Roland ....en de Nieuwe Belgen dan ...komen die niet aan bod...de straathangers ,vroegtijdige schoolverlaters enz...die zijn toch ook beschikbaar om appelen of peren te komen plukken ...of in de bouw te werken....14.000 man er zijn 3 maal zoveel nieuwe Belgen bijgekomen !!!! en het zijn ...niet te vergeten....landgenoten ...die zouden toch voorrang moeten hebben ...eigen volk eerst !!!

Gepost door: Rene | 30-05-07

EIGEN VOLK EERST Roland ....en de Nieuwe Belgen dan ...komen die niet aan bod...de straathangers ,vroegtijdige schoolverlaters enz...die zijn toch ook beschikbaar om appelen of peren te komen plukken ...of in de bouw te werken....14.000 man er zijn 3 maal zoveel nieuwe Belgen bijgekomen !!!! en het zijn ...niet te vergeten....landgenoten ...die zouden toch voorrang moeten hebben ...eigen volk eerst !!!

Gepost door: Rene | 30-05-07

Boeh Ik heb vanmorgen op teletekst van de rode staatszender gezien dat er een affiche-aktie in Antwerpen zou zijn van de "Boeh"vereniging of zoiets. Het zou gaan over de kopvod, iets met als titel "baas over eigen kop" met medewerking van BV's. Dit alles ter promotie van de hoofddoek. Weet er daar iemand iets meer over ?

Gepost door: Johnny De Witte | 30-05-07

Die BV's zijn oa zuurpruim Pol Goossen (Frank Bomans uit THUIS), Robbe de Hert (spreekt niet eens verstaanbaar nederlands), en Walter Zinzen, de ouwe vrt-knar die zo links is dat hij iedereen met z'n linkse hand groet.

Ge moet niet vragen hoe georganiseerd en machtig die asiel- en islamiseringsindustrie is. De sossen zelf hebben het kopvodverbod afgekondigd, maar daar trekt extreemlinks zich dus geen fluit van aan.

Ik stel voor dat we als reactie de lobbygroep BOEL! oprichten (Baas Over Eigen Land)

Gepost door: Jef | 30-05-07

Zie op de PVDA-site Indymedia voor een fotoreportage over de provocatie.

Gepost door: Jef | 30-05-07

ok bedankt Jef

Gepost door: Johnny De Witte | 30-05-07

Boeh 2 Vitalski is er ook bij zie ik. Dat is de grootste vrouwenzot van Antwerpen en omstreken. Het zal daar rap gedaan zijn met de moslimmaagden !

Gepost door: Johnny De Witte | 30-05-07

Straat zonder haat Deze middag bekroop mij een zalig gevoel. Ik wandelde in een straat zonder haat. Zo zag dat er dus uit een straat zonder haat.

Ik herkende eigenlijk niet veel uit mijn jeugd in die straat zonder haat. Geen spelende kindertjes. Geen gezelligge kafeetjes. Geen leuke muziek. Geen keuvelende oudjes op de stoep. Geen mooie meisjes in minirokjes. Geen bloemetjes.

Het leek mij allemaal een beetje grauw en grijs. Gek gekrabbel op de ruiten. Het is niet altijd duidelijk wat achter die ruiten te doen was. Weinig kleur op straat, veel zwart.

Eindelijke duikt toch een beetje kleur op in de straat. Een rijzige mooie blondine gehuld in een verrukkelijk rood kleedje steekt boven het gezelschap uit.

De dame toont een bordje. Het bordje wordt opgehangen. "Zonder Jihaad straat" staat op het bordje te lezen.

Raar denk ik bij mezelf. "Jihaad" is dat niet wat die gemaskerde terroroisten steeds roepen, op TV. En ik denk verder : dat kunnen we hier inderdaad best missen.

Maar op het ogenblik dat ik net een goedkeurend hoofdknikje wil wagen naar de verukkelijke dame, breekt de hel uit.

De dame met haar gevolg worden belaagd door losgeslagen wildemannen.. Waar ik er net nog van overtuigd was dat dit een straat zonder jihaad was, wordt ik nu overvallen door de twijfel. Wat ik enkel kende van op de TV gebeurt nu voor mij ogen. Mannen, veel mannen eigenlijk, brabbelen een taaltje tegen mekaar dat ik niet versta. Ook het nodige gestikuleer ontbreekt niet. De decibels gaan de hoogte in. Ik begin mij plots toch onbehaagllijk te voelen.

De mooie dame en haar gevolg verlaten de straat. Geroep, getier, de bordjes worden van de palen gerukt. Ze worden op de grond gesmeten en vertrappeld. En plots ben ik er zeker van. Dit waren beelden die ik al op TV had gezien.

Weliswaar werden de cartoons, Amerikanse vlaggen of Bush poppen vervangen door straatnaambordjes, maar deze beelden die had ik zeker al op TV gezien.

En plots bekruipt mij een beklemmend angstgevoel. Er is plots heel veel haat rond mij in de "straat zonder haat". Eigenlijk had ik zelden zo veel haat bij mekaar gezien. Ik ben dan maar ijlings de straat zonder haat uitgerend.

Dat was geen al te prettige ervaring. En mijn besluit staat vast : in het vervolg laat ik die straten "zonder haat" links liggen.

Gepost door: Roland | 30-05-07

zonder Jihadstraat Bij het inhuldigen van de zonder jihadstraat vanmorgen weer eens mogen beleven hoe DOM en achterbaks de rode en groene mulitiKUL apostelen zijn, ze haden elke voerkante cenimeter volgehangen
met -zonder haastraat- bordjes je weet wel die van de extreme verdraagzamen, aan hun reakties te zien was er helemaal NIKS verdraagzaam te merken integendeel de haat droop eraf!!!de antiracistische moslims riepen dan weer lieve woordjes naar onze vrouwen zoals "hoer,hoeren,kuthoer,"en meer van die verdraagzame woorden,tegen de Flip riepen ze dan weer hoerenzoon en racist en klootzak ,na de aktie kwamen er nog enkele vriendelijke bruine jongens achter mij gelopen ,duidelijk om mij te feliciteren met zoveel aandacht voor het jihad probleem denk ik,maar jammer dat de politie hen tegen hield, foei wat een racisten die politie

Gepost door: lowieke staal | 30-05-07

Mooi verhaald, Ronald

Jaja, wie had dat 20 jaar geleden durven denken, dat wij in ons eigenste land niet eens zonder protest een bordje tegen de islamitische heilige oorlog zouden kunnen ophangen. Wat gaat dat binnen nog eens 20 jaar zijn? Gaan we echte apartheid kennen? Een burgeroorlog? Gaan we ze al terug weggejaagd hebben? Of gaat Belgie een provincie geworden zijn van Marokko of Turkije?

Misschien gaan we een zetel veroverd hebben in de OIC, de Organisation of the Islamic Conference, dat 56 moslimlanden van overal ter wereld groepeert, vanaf een bepaald % moslims denk ik. Suriname, de vroegere Hollandse kolonie, is met 20% moslims in ieder geval al volwaardig lid.

Ik kan bijna niet wachten.

http://www.oic-oci.org/

Gepost door: Jef | 30-05-07

ik zag daarnet burgemeester jansens, die geen tijd had om commentaar te leveren op het "hoofddoek-debat" en zijn vloermat van campenhout daarvoor liet opdraaien. waar hij wel tijd voor had was, om commentaar te geven op de "straat-zonder-jihad" van FDW. hij vond het een schandalige stunt! de haat liep zo van zijne poco-kop! daarom:

de zonder-wat-straat?

er wordt veel gepraat
in mijn stad over
"straat zonder haat"
die naar ik vermoed
er al niet meer bestaat!

wat ik denk, wel bestaat
is een zeer grote straat
met een "kleine jihad"

is met vreemden in 't straat
niet de kans inderdaad,
dat de straat van voorheen
zonder haat,
door jihad in een straat
vol van haat omslaat?

Gepost door: jos | 30-05-07

Ik ben geen sos of communist en heb een hekel aan Abou Jahjah en PVDA..Wat gooien jullie toch graag met etiketjes....Ik zie enkel de realiteit..
Natuurlijk Janice verdient de Marokaan evenveel maar het is dankzij hem en het legertje Marokkaanse werklozen dat de lonen nauwelijks omhoog gaan...Er zijn er toch genoeg die voor MINDER willen werken...Hoeveel per uur zou een Vlaming in de Haspengouwse fruitpluk verdienen indien het niet vol zat met Shiks die voor 120 Franken per uur(sorry euro)willen plukken????De multicul is vooral iets economisch!!!Denk aan Achille Vanacker!
En zelfs de socialisten verdienen goed aan de migratie...Dankzij de migratie is het ABVV een plaatselijk multinationalletje...
ALLES DRAAIT OM GELD ook de multiculturele samenleving...Zeg mij waar het anders om draait?Om naastenliefde??????
Dat is nu éénmaal de realiteit.
Migranten zijn hier voor de poen en het grootkapitaal en patroons willen ze voor de poen.En wees eens niet zo naïef...En het is niet omdat ik dat zeg dat ik rood ben...We hebben dat rood al eens gehad in de wereld en het mislukte glansrijk...

Gepost door: Tiberius | 31-05-07

Het debat tussen Marie-Rose Morel en Van Bellingen heb ik helaas gemist. Werd er ook iets gezegd over de stigmatisatie van Vlaanderen in heel de wereld en dat alles alleen maar voor zijn eigen politieke opgang?

Gepost door: Janice | 31-05-07

Ik ken een fabriekje in Maasmechelen waar bijna enkel Turken werken..Het toppunt is dat ze ze rechtreeks uit Turkije laten komen.(migratiestop mijn kloten).Want zo een Turk werkt hard vraagt niet veel en is tevreden met een schandalig laag loon waarvoor hij 3 posten moet draaien..
De Turkse cultuur overheerst er dan ook...Een Belg die ook zo gek is om er te gaan werken wordt er weggepest door de racistische Turken die geen Vlaamse concurrentie dulden...Maar de fabrieksdirecteuren en managers zijn allemaal Vlamingen...Voor de poen laten ze het toe dat hun eigen volk wordt gediscrimineerd!En zo zijn er veel(denk maar aan Remmery enz enz) en wat meer is ze hebben de macht in België,het kapitaal.(en in de VS,nog zo een prachtig multicultureel kapitalistisch paradijs) Know your real enemy...

Gepost door: Tiberius | 31-05-07

@Jef Die arme Van Bellingen zei nadien dat Morel een serpent was, want voor de uitzending was ze vriendelijk met hem aan het praten over de kindjes enzo...en tijdens de uitzending viel ze hem aan, ocharme.

Dat is nu het verschil tussen een politica en een omhoog gepromoot niemendalleke.

De reden dat hij niet zo goed kon antwoorden ligt aan zijn tong, zei hij. Die is namelijk te kort en er moet iets aan geknipt worden. Ik denk niet dat het aan zijn tong ligt dat hij niet kon antwoorden of de helft van zijn zinnen niet kon uitspreken.
Het verschil zit in het bekwaam zijn of onbekwaam zijn.

Gepost door: Janice | 01-06-07

De commentaren zijn gesloten.