03-06-09

Air France - bomexplosie?

Zoals Wannes hier al in de reacties terecht opmerkte is het ongewoon dat vliegtuigen op grote hoogtes slachtoffer worden van bliksems. Zelfs wanneer de bliksemschichten het toestel raken kan er weinig gebeuren.

We mogen ons dus terecht afvragen waarom er in het nieuws gezwegen wordt over het feit dat Air France bedreigingen kreeg, lees het zelf maar:

http://www.foxnews.com/story/0,2933,524835,00.html

15:18 Gepost door Janice Laureyssens in Algemeen | Permalink |  Facebook |

Commentaren

Vreemd Het vliegtuig moet in volle vlucht zijn ontploft, of minstens uit elkaar zijn gevallen, vermits niemand, dood of levend, drijvend werd aangetroffen. Niemand heeft dus de tijd gehad om zijn zwemvestje aan te trekken. Zelfs bij het volledig uitvallen van alle controles en motoren duurt het naar het schijnt nog 40 min eer het vliegtuig het water raakt uit een hoogte van 11 km in glijvlucht. Vreemd, vreemd, vreemd...

Gepost door: Wannes | 03-06-09

Zojuist op journaal ZDF : toestel heeft 3 minuten lang info doorgestuurd : - eerst valt automatische piloot uit
- seconden later ;enkele instrumenten vallen uit - seconden later ;volledige stroompanne - binnendruk kabine valt weg - piloten beschikken niet meer over snelheid en hoogte - toestel verloren.
Deze info wordt automatisch doorgestuurd naar een computer van airbus in Parijs bij extreme situaties. Experten sluiten een bomaanslag volledig uit. Weersatelieten laten op de plaats waar het toestel zijn laatste signalen uitzond beelden zien van een storingszone van 800 km breed met tropische storm die tot de zwaarste categorie op aarde hoort. Voorlopige conclusie ; wrong place, wrong time.
Nogmaals : bomaanslag wordt door ALLE experts VOLLEDIG uitgesloten!

Gepost door: luc | 03-06-09

Laat ons eerst wachten tot er schepen op de plaats van de ramp arriveren en er slachtoffers gevonden worden. Net alsof een zwemvestje gaat helpen als je met een vliegtuig crasht op het water. Die dingen zijn gemaakt voor een noodlanding op water, niet voor een crash.

Gepost door: 1MT | 03-06-09

MT, in het Laatste Nieuws stond het inderdaad vandaag in de krant, wij schreven dit hier in de reacties al eergisteren en hierboven gisteren. En bij Angeltjes stond het er ook al twee dagen geleden.

Wie weet, misschien zijn de kranten ons gevolgd...het zou niet de eerste keer zijn.

Gepost door: Janice | 04-06-09

Le Figaro spreekt over een "deintegrsation en vol", een "uiteenvallen in de lucht", niet over een explosie. Zo spreekt Le Figaro HELEMAAL niet over een aanslag.
Een vliegtuig dat zonder instrumenten bij nacht (volkomen duister, geen oriëntatiepunten) vliegt is reddeloos verloren (geen besef van snelheid en hoogte).Dit toestel gaat op zeker ogenblik in duik en dan worden zoveel G-krachten op het vliegtuig uitgeoefend dat dit volkomen uit elkaar wordt gereten!.

Gepost door: luc | 04-06-09

Te traag gevlogen! Nu niemand het verhaaltje vd blikseminslag nog gelooft, komen ze weer met een nieuwe hap: de snelheid was te ...laag! En als we dat ook niet geloven, maken ze ons weer iets anders wijs. Alle andere vliegtuigen vliegen probleemloos en schadevrij door hevige turbulenties. Onlangs nog op een duitse vlucht: 10 gekwetsten, maar verder geen schade. En dit vliegtuig zou gewoon in twee gebroken zijn in dezelfde omstandigheden? Met 3 ervaren piloten aan boord? Met alle chinezen, maar niet met den dezen. Een ordinaire aanslag dus. Maar ze wachten daarmee wel tot na de keus.

Gepost door: Wannes | 04-06-09

Ik hoop dat ze de zwarte doos vinden, maar ik vrees dat het op die plaats zoeken naar een speld in een hooiberg wordt. Ze zouden iets moeten vinden om die zwarte doos vanzelf aan de oppervlakte te laten steigen bij ongevallen in zee.

Gepost door: Janice | 05-06-09

Janice, wat indien de zwarte doos drijvend is maar hoe komt die dan zelfstandig uit een verhakkelde cockpitt en wat indien het geklemd is onder een zwaar voorwerp?De beste oplossing is dat vliegtuigen constant deze informatie doorsturen en dat die opgeslagen wordt.Voor zover ik begrepen heb is dit (deels) gebeurd bij dit toestel op het moment dat zich zware problemen voordeden.

Gepost door: luc | 05-06-09

De Braziliaanse luchtmacht heeft in de Atlantische Oceaan de eerste lijken en vliegtuigwrakstukken gevonden van het maandag gecrashte toestel van Air France. Dat is zaterdag door een woordvoerder van de luchtmacht in Recife bevestigd. De Airbus A330 van Air France die in de nacht van zondag op maandag neerstortte in de Atlantische oceaan, heeft voor de crash in minder dan 5 minuten 24 foutmeldingen gestuurd. (dit sluit naar mijn bescheiden mening een bomaanslag uit; Luc) Dat zegt het Franse Bureau Enquêtes et Analyses (BEA) dat het onderzoek voert naar de crash.
(belga) - Volgens Alain Bouillard van BEA stuurde het vliegtuig dat onderweg was van Rio naar Parijs 24 zogenaamde ACARS-berichten (Aircraft Communications Addressing and Reporting System) tussen 2.10 en 2.14 uur. ACARS-berichten melden anomalieën, pannes of systemen die uitvallen. Een van de "pannes of uitvallende systemen" was de automatische piloot.

Volgens BEA loopt er bij Airbus ook een vervangingsprogramma voor de snelheidsmeters van de A330-vliegtuigen. Het gecrashte toestel zou daar ook problemen mee gehad hebben.

Intussen worden extra middelen ingezet om het wrak en de zwarte dozen van het vermiste vliegtuig terug te vinden. Zo stuurt de Franse marine haar atoomduikboot Emeraude en het reddingsschip Pourquoi Pas naar het gebied. De duikboot kan met zijn sonar mogelijk signalen opvangen van de zwarte dozen, terwijl het reddingsschip een duikboot en een robot aan boord heeft die tot 6.000 meter diep kunnen zoeken.

De VS lenen ook akoestische toestellen uit die twee schepen kunnen gebruiken om verder te speuren naar het verdwenen vliegtuig.
Metéo France laat nog weten dat het onweer dat boven de Atlantische oceaan woedde helemaal niet zo uitzonderlijk was voor de tijd van het jaar.


Gepost door: luc | 06-06-09

Apart Zoals was te verwachten, komen ze nu pas met de aanslaghypothese, anders was Links verpulverd geweest vorige zondag. Er waren 2 Marokkanen aan boord, dat wisten ze voor ze opstegen. En hun namen controleren dmv een lijst van radicale moslims had al voor de vlucht moeten gebeuren, niet drie dagen na de keus. Voor wanneer aparte vluchten voor moslims? Ze zijn toch zo voor apartheid op alle gebied?

Gepost door: Wannes | 10-06-09

De commentaren zijn gesloten.